In the jungle the mighty jungle the loin sleeps - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Lauri Magielse - WaarBenJij.nu In the jungle the mighty jungle the loin sleeps - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Lauri Magielse - WaarBenJij.nu

In the jungle the mighty jungle the loin sleeps

Door: Lauri

Blijf op de hoogte en volg Lauri

20 Juni 2014 | Kenia, Kisumu

Wimba way a wimba way.. tududu tududu
Zondag ochtend zijn Iris, Nicky, Mark, Michelle en ik naar een Hindoe tempel geweest. Bij binnenkomst moesten we onze slippers uitdoen en een hoofddoekje op zodat ons haar bedekt was. We werden begeleid naar een lange mat waar we moesten wachten tot het onze beurt was om naar binnen te gaan en te buigen voor een gat die vol zat met geld. Daarna zijn we snel achteraan op de grond gaan zitten. De ‘mis’ duurde een uur.. maar na 5 minuten sliep mijn voet al. Het gejammer konden we niet verstaan maar het was erg grappig. Achter het erg mooie altaar zat een man met een witte paardenstaart te wapperen zodat de wierrook de zaal in ging (denk ik). Een super mooi uitzicht had ik toen we moesten knielen want Iris, Nicky en Michelle zaten voor mij.. mooie onderbroeken! Een vrouw naast mij begon in het Engels uit te leggen wat ze zeiden, en wat alles betekende. Op het laatste kwamen kindjes servetjes brengen en deelde de man in een witte doek een warm prakje geplet brood met meel ofzo uit. We moesten onze handen in een kommetje doen, vanuit respect en daarna je handen naar je hart doen… de vrouw deed dit bij mij, waardoor het prakje nu helemaal geplet tussen mn vingers zat. Thanks! Nu kwam het moment dat we het moesten opeten, iewll.. het was echt vies! Stiekem in m’n servetje uitgespuugd zonder dat m’n buurvrouw het zag. Ze nodigde ons daarna uit om mee te eten, want dat is hier normaal na een kerk dienst. Het zag er erg lekker uit, maar mark stond helemaal alleen aan de mannenkant, dus besloten om toch terug naar huis te gaan.
Verder was het een erg rustig dagje vandaag. We zouden nog naar dunga hill camp gaan om een potje te voetballen, maar het duurde best lang voordat Mark en Michelle terug kwamen van de kapper. Dus besloten om niet meer te gaan… natuurlijk na een uurtje al spijt daarvan omdat er echt niets te doen was. Na gekookt te hebben, zijn we nog een potje wisten kaarten. En hebben we de avond afgesloten bij momami met een heerlijke bananen cocktail. Terwijl Iris alvast het huisje aan het versieren was voor nicky.
Maandag was is Nicky jarig. Na lekker uitgeslapen te hebben zijn we naar Kisumu hotel gegaan om te gaan zwemmen, bij aankomst stond er een hele grote tent boven de bedjes… helaas geen zwembad voor ons vandaag. Om het reisje niet voor niets gemaakt te hebben zijn we naar het nieuwe koffie tentje gegaan. Daar hebben we een heerlijke mokka koffie op met een chocolade croissantje. Dat was lang geleden! Hmmm. S middags hebben we nog boodschappen gedaan voor de safari. S avonds kwam Francis koken voor ons, en hij heeft me geleerd chapati te maken! Dat moeten we straks in Rangala maar eens zelf uitproberen. Het eten smaakte weer heerlijk. Lekker vroeg zijn we gaan slapen, morgen gaat de wekker erg vroeg.
Dinsdag, de wekker ging stik vroeg. Vandaag gaan we op safari! Na wat ontbeten te hebben zijn we in het busje gestapt voor een 10uurige busreis richting de masai mara. Eindelijk de safari waar we zo lang op hebben uitgekeken. De busreis was vermoeiend, na een aantal potjes te hebben gekaart, 100x ben gaan verzitten kwamen we aan bij de ingang van de masai mara. De chauffeur had het dak van het busje omhoog gedaan zodat we een prachtig uitzicht hadden en alle dieren goed konden zien! Als eerste heb ik heel mijn familie weer gezien… wat een schatjes zijn het toch.. die apen. Verder was het uitzicht prachtig, al die bergen, bomen en open vlaktes. Wat me opviel was dat er super veel zebra’s zaten. Verder hebben we vandaag ook nog giraffen, olifanten, hyena, gazellen, buffels en gnoes gezien. Nadat we de masai mara door hebben gecrost kwamen we aan bij ons verblijf. We overnachten de komende 2 nachten in tenten, die worden bewaakt door de masai stammen. We hebben stroom van 7 tot 10 s avonds en s ochtends van 6 tot 8… ik ben zo blij dat dit niet overal is. Na snel onze telefoons en fototoestellen te hebben opgeladen zijn we nog snel wisten douchen. Het moest echt snel, want het was super koud water! Terwijl ik eronder stond riep een masai mannetje door het raampje dat ik even moest wachten.. tja daar sta je dan zonder handdoek en het water werd echt niet veel warmen. Om half 8 stond het avondeten klaar, het was een soort buffet. Ik heb spaghetti met aardappelpuree met boontjes en klein beetje vlees op.. maar na 1 stukje heb ik het vlees laten staan, wat moest je hard kauwen erop. Later hoorde ik dat het geitenvlees was.. ieuwll wat ben ik blij dat ik het niet doorgeslikt heb. Na het eten zijn we eigenlijk direct naar bed gegaan, om ons op te laden voor de volgende dag. Maar de nacht was maar erg kort, want wat was het koud! Er lagen al 3 dikke dekens op me, maar mezelf opwarmen lukte niet.
Woensdag, na een erg slechte nacht ging de wekker om half 6, om 7 uur vertrokken we weer in het busje het park in. Met grote verbazing zagen we na een tijdje zoeken leeuwen! Echte leeuwen! Whow. En dat op 3 meter afstand. Verder zagen we dezelfde dieren als gisteren voorbij komen. Na weer genoten te hebben van het uitzicht zijn we terug gereden om te ontbijten, engels ontbijt. Toast met worstjes.. en voor de andere liefhebbers witte bonen in tomaten saus en ei. Na het zware ontbijt zijn we langs een masai stam gegaan. Hartstikke leuk om ze te zien! Ze gingen voor ons dansen, eerst de mannen en daarna de vrouwen. Ook lieten de mannen zien wie het hoogte kon springen. De kleine kindjes waren zo schattig, zij stonden achter ons mee te dansen. Ook kregen we een rondleiding in de huisjes, we moesten verplicht gaan zitten maar je zag helemaal niets in die pikdonkere huisjes. We moesten foto’s maken. Nadat ik het snel gezien te hebben ben ik weer snel naar buiten gegaan. Daar hadden de vrouwen allemaal hun souvenirtjes al klaar liggen. Eenmaal terug kwamen we erachter dat een aap in onze tent heeft gezeten! Al ons eten heeft ie meegenomen.. gelukkig had ie mijn mobiel laten liggen. Om 2 uur gingen we weer verder op safari. Dit keer ben ik in Tanzania geweest. Na weer super veel foto’s te hebben gemaakt van de dieren zijn we op tijd terug gegaan om voetbal te kijken. Na de erg spannende wedstrijd zijn we gaan slapen.
Donderdag, na weer vroeg ontbeten te hebben en al onze spullen weer gepakt zijn, vertrokken we weer richting de andere kant van de masai mara. We hadden al 3 van de big 5 gezien, we moesten alleen nog de luipaard en de neushoorn. Op gegeven moment zijn we midden in een grasveld gaan rijden, daar zagen we nog een aantal leeuwen zitten. Ook in de boom hing een klein hertje, dat betekende dus dat een luipaard erg dichtbij was. Met groot geluk zagen we in de boom verder een luipaard zitten.. hij bleef netjes zitten omdat er leeuwen onder de boom lagen, waardoor wij kei goed foto’s konden maken. De leeuwen waren dit keer weer harstikke dichtbij. Prachtig! Onderweg zagen we nog een aantal leeuwen liggen. Ook waren de olifanten en giraffen dit keer erg dichtbij. Verder hadden we ook bijna zebra soep kunnen maken, want die beesten staan altijd midden op de weg. Bijna bij het einde zaten er heel veel apen, ze gingen niet aan de kant op de weg, en ze gingen echt poseren voor de foto. Helaas hebben we de neushoorn niet meer gezien. Eenmaal uit het park begon de lange busreis weer.. van een losse stoel tot wildplassen. Daar word ik nog pro in. Toen we eindelijk thuis waren heb ik genoten van een heerlijke warme douche, s avonds zijn we lekker uiteten geweest bij de greengarden. Verder hebben we nog een meisje ontmoet die hier 3 weken vrijwilligers werk gaat doen in het babyhome. Eenmaal in ons eigen heerlijk bedje waren we snel vertrokken.
Vrijdag, na heerlijk uitgeslapen te hebben zijn we om boodschappen gegaan, want al het drinken en brood was op. Vandaag schijnt de zon heerlijk dus hebben we lekker aan het zwembad gelegen. S middags heb ik alle foto’s op mijn laptop gezet en heb ik het verslag weer bijgewerkt. Tot grote schrik zitten we alweer op dag 50. De tijd vliegt. Zondag zullen wij vertrekken naar Rangala, waar een nieuwe ervaring staat te wachten. Vanavond eten we lekker zelfgemaakte pastasalade en kunnen we onze slippers ophalen.
Hoe het nu met me gaat, super! Ik vermaak me prima hier, ik kijk nog steeds mijn ogen uit. Of ik al aan kenia gewend ben, uh ja, het tempo is redelijk verlaagd, lekker alles op het gemakje.

Kwaheri,
xxx Lauri

  • 20 Juni 2014 - 18:35

    Brigitta:

    He Mop,
    Jij maakt nog eens wat mee zeg super die safari !!
    Ben heel benieuwd naar al je foto's
    Nog een paar dagen dan weer een nieuw avontuur
    Vele groetjes en kusjes Mama

  • 20 Juni 2014 - 18:40

    Denise:

    Geweldig verhaal weer Lauri!
    Ik wacht wel op die mooie foto's natuurlijk..

  • 20 Juni 2014 - 18:56

    Gerrie:

    Meid, wat een prachtig verhaal weer, iedere keer weer mooi om je bericht te lezen. Nog veel plezier en lekkergenieten

  • 20 Juni 2014 - 19:00

    Petra:

    Geweldig om te lezen wat je allemmal meemaakt. Wat een mooie ervaring.

  • 20 Juni 2014 - 19:02

    Carola:

    Mooi verhaal weer Lauri.
    Het zal best weer een beleving geweest zijn al dieren zo van dichtbij.
    We wachten weer vol spanning op je volgende verslag .
    Gr Carola

  • 21 Juni 2014 - 13:15

    Saskia:

    He lauri. Het blijft zo leuk om te lezen wat jullie allemaal meemaken!!!
    Super genoten afgelopen week volgens mij. En nu....op naar t volgende avontuur.

  • 21 Juni 2014 - 21:02

    Ramona:

    Mooi verhaal. Volgens mij heb je een super week gehad!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lauri

Hee alle! Donderdag 1 mei vertrek ik, samen met nog 6 andere, naar Kenia voor 3 maanden. Ik ben bezig met de opleiding verpleegkundige, ik heb net leerjaar 3 afgesloten en begin in september aan mijn laatste jaar. Graag wil ik jullie allemaal op de hoogte houden van mijn ervaring, die ik ga opdoen in Kenia. Op woensdag 30 juli zal ik weer met beide voeten in Nederland staan.

Actief sinds 15 Maart 2014
Verslag gelezen: 213
Totaal aantal bezoekers 6519

Voorgaande reizen:

01 Mei 2014 - 30 Juli 2014

Kenia'14

Landen bezocht: