Eindelijk.. de eerste dagen van kenia. - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Lauri Magielse - WaarBenJij.nu Eindelijk.. de eerste dagen van kenia. - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Lauri Magielse - WaarBenJij.nu

Eindelijk.. de eerste dagen van kenia.

Door: Lauri

Blijf op de hoogte en volg Lauri

03 Mei 2014 | Kenia, Kisumu

Hello!

Ik wil jullie graag allemaal geruststellen, ik ben heel aangekomen in Kenia. Het vliegtuig landde om 20:15uur (onze tijd) in Narobi. Na de koffers opgehaald te hebben, zijn we met een busje opgehaald om ons naar het Shalom House te brengen, waar wij de komende 2 nachten zullen verblijven.
De eerste indruk van Kenia heb ik nog niet echt. Het is al erg donker en er branden weinig lichten.
Vanmorgen gingen we al vroeg ontbijten met z’n alle, om hierna naar Kazuri te gaan. Dit is een werkplek waar sieraden worden gemaakt van klei, die ze ook in Nederland verkopen.
Hierna gingen naar het olifantenhome, waar de kleine olifantjes eten kregen en mochten spelen voor onze neus. Ik heb zelfs een olifantje geaaid!
Na de lunch zijn we verder gegaan naar het giraffenhome. Hier kregen we bij aankomst een handje voer om aan de giraffen te geven. Er werd voorgedaan hoe de giraf voer uit je mond deed pakken, dus ik heb een lekkere sappige kus van de giraf gehad! Verder hebben we nog wat uitleg gekregen over welke giraffen wij nog kunnen tegenkomen tijdens ons bezoek hier in Kenia.
Als laatste zijn we nog naar het winkelcentrum gereden, waar wij alvast wat boodschappen konden gaan doen voor de lange busreis morgen. Vanavond nog lekker uiteten hier in het Shalom House.

Dag2:
Na een lange hobbelige busreis die om 5:30uur begon, zijn we om 12:30uur aangekomen in Kisumu. De plek waar wij de komende 6 weken zullen verblijven. Onderweg hebben we onze eerste zebra’s gespot. Wat mij verbaasde waren de groene bergen, waar men tussen de stenen gewoon groentes deden verbouwen.
Maar ons huisje in Panda’s Paradise is super! Groter dan verwacht, een douche en een normaal toilet  Nadat de koffers uitgepakt waren, hebben we een verfrissende duik genomen in het zwembad.
Om 16:00uur zijn we naar de supermarkt geweest voor een aantal boodschappen om ons het weekend door te laten komen. Verder hebben we vandaag kennis gemaakt met Max, Sammy en Bart. En wat is Bart een held! Mn internet eindelijk op m’n telefoon, wat heb ik het contact met thuisfront gemist.
Vanavond wordt het eten verzorgd door Max vriend van dominique) het eerste keniaans gerecht... spannend!
Ik hoop zo snel mogelijk weer een verslag te plaatsen!

Bye,
xxx Lauri

  • 03 Mei 2014 - 17:26

    Denise:

    Wauw Lauri, klinkt nu al super!
    Fijn dat alles geinstalleerd is nu, nu kan t echt gaan beginnen!
    Ik ben erg benieuwd naar al je verhalen..

    Veel plezier & succes op je eerste stage dagen!

    X Denise

  • 03 Mei 2014 - 17:49

    Jessie:

    Leuk hoor en spannend nog heeeeeeeeeeeeeel veel plezier daar xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Edwin Jolanda Jessie Enji en Macho!

  • 03 Mei 2014 - 18:48

    Jet:

    Nou lauri. De eerste dagen al veel gezien en gedaan. Veel plezier nog in het mooie Kenia. Groetjes jet

  • 03 Mei 2014 - 20:20

    Ramona:

    Je hebt al best veel gezien en gedaan de eerste dagen!! Veel plezier en we wachten weer op het volgende reisverslag. Groetjes Mark Ramona Kayen Tess

  • 04 Mei 2014 - 09:32

    Tamara En Stefan:

    Wauw lauri dat klinkt al erg avontuurlijk!
    Je hebt vast je fotocamera mee, we willen alles
    Zien en horen! Veel plezier! Gr Stefan en tamara

  • 04 Mei 2014 - 18:53

    Saskia:

    Hoi Lauri,
    leuk om ook jouw verslag te lezen. Zo blijven we nog beter op de hoogte met wat jullie allemaal meemaken. Groetjes uit hoeven

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lauri

Hee alle! Donderdag 1 mei vertrek ik, samen met nog 6 andere, naar Kenia voor 3 maanden. Ik ben bezig met de opleiding verpleegkundige, ik heb net leerjaar 3 afgesloten en begin in september aan mijn laatste jaar. Graag wil ik jullie allemaal op de hoogte houden van mijn ervaring, die ik ga opdoen in Kenia. Op woensdag 30 juli zal ik weer met beide voeten in Nederland staan.

Actief sinds 15 Maart 2014
Verslag gelezen: 365
Totaal aantal bezoekers 6506

Voorgaande reizen:

01 Mei 2014 - 30 Juli 2014

Kenia'14

Landen bezocht: